Rund um World of Warcraft Classic werden schon Pläne für gute Skillungen und den passenden Rüstungsteilen in der Community zu allen Klassen geschmiedet. Dazu gab es auch eine Diskussion im offiziellen Forum, was das Hit Cap angeht. Die Trefferwertung ist besonders wichtig, da das Cap mit entsprechender Rüstung erreicht werden muss, um effektiv spielen zu können.

Doch wie hoch ist das Hit Cap in Classic? Vor ein paar Tagen gab es von Blizzard die Aussage, dass es 8% sind, jetzt gab es in einem erneuten Bluepost die Richtigstellung - es sind 9%. Diese 9% beziehen sich auf einen Spieler mit 300 Waffenfertigkeit im Kampf gegen einen Stufe-63-Gegner mit einer Verteidigungsfertigkeit von 315. Im weiteren Verlauf des Blueposts wird klargestellt, dass besonders eine höhere Waffenfertigkeit gegen Raidbosse sehr mächtig ist.

Menschen haben mit der erhöhten Waffenfertigkeit von 305 bei Schwertern und Orcs bei Äxten einen kleinen Vorteil. Allerdings kann man im Spiel auch Gegenstände finden, die einzelnen Waffenfertigkeiten erhöhen, dazu könnt ihr euch folgend ein paar Beispiele ansehen.


There are a lot of questions seeking additional clarification in this thread, and while we’re not going to dig too deep into everything asked here, we did want to take a quick moment to highlight this comment and our findings around it in particular. In the days following our original post, we did an even deeper deep dive into combat, focusing on max level characters with various races, classes, talents and gear added to the equation. In doing so we discovered something very interesting:

There is some code in 1.12 that explicitly adds a modifier that causes the first 1% of +hit gained from talents or gear to be ignored against monsters with more than 10 Defense Skill above the attacking player’s Weapon Skill.

This means that the so-called “hit cap” is in effect 9% rather than 8% for a player with 300 Weapon Skill fighting a level 63 monster with a Defense Skill of 315. With a Weapon Skill of 305, such as from Sword Specialization (Humans) or Axe Specialization (Orcs), this hit modifier is no longer in place against +3 level monsters, provided that you are using the appropriate weapon type to gain the passive bonus. Needless to say, this makes +Weapon Skill very good against raid-level monsters.

This code is already fully present in the WoW Classic client, and this will continue to function exactly as it did in the original game.

Thanks everyone in this thread for their interest in this topic. It’s this kind of discussion and attention to detail that makes this project so incredibly fun to be a part of :)

Quelle: Blizzard

News: Bluepost zum Kampfverhalten in der Classic-Beta
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